بررسی راهبرد مناسب ورود به بازار بین المللی محصولات کشاورزی ارگانیک
بررسی راهبرد مناسب ورود به بازار بین المللی محصولات کشاورزی ارگانیک

چکیده:

افزایش نگرانی مصرف کنندگان از کیفیت و ایمنی محصولات کشاورزی در سراسر جهان سبب شده است تا محصولات ارگانیک به یکی از محبوب ترین گزینه های مصرف سالم و پایدار تبدیل شوند. گرایش و مصرف روزافزون محصولات کشاورزی ارگانیک، رشد فزاینده بازار این محصولات را در دو دهه اخیر به همراه داشته است. به دلیل اهمیت ورود و کسب سهمی از این بازار رو به رشد، این مطالعه به بررسی عوامل موثر بر راهبرد ورود به بازار بین المللی محصولات ارگانیک و تعیین راهبرد مناسب برای ورود به آن با استفاده مدل سازی معادلات ساختاری می پردازد. داده های این مطالعه با جمع آوری 90 پرسشنامه از تولیدکنندگان محصولات زعفران، پسته و کشمش ارگانیک در سال 1400 با روش نمونه گیری در دسترس در استان خراسان رضوی به دست آمده است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که متغیرهای ریسک و انگیزه ورود به بازار بین المللی به طور مستقیم و متغیر مالکیت بر تولید و بازاریابی به طور غیرمستقیم و از طریق اثرگذاری بر انگیزه ورود به بازار بین المللی، بر راهبرد ورود به بازار بین المللی اثر مثبت و معنادار دارند. ضمن این که ریسک اثر کاهنده و معنادار بر انگیزه ورود به بازار بین المللی محصولات ارگانیک دارد. بر این اساس، راهبرد مناسب برای ورود به بازار بین المللی محصولات ارگانیک، راهبردهای غیرمستقیم، مشارکتی و غیرحضوری مانند صادرات غیرمستقیم، تولید قراردادی و سرمایه گذاری مشترک به دست آمد. از این رو، پیشنهاد می شود دولت برای حضور مستقیم تولیدکنندگان محصولات ارگانیک در بازارهای بین المللی، ریسک های ناشی از تحریم و موانع انگیزه ای برای ورود به بازار را رفع نموده یا کاهش دهد.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

بررسی راهبرد مناسب ورود به بازار بین المللی محصولات کشاورزی ارگانیک_1740219479_67722_11581_1802.zip0.56 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 34,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت

کد لودینگ سایت