تعهد کارکنان و ارتباط آن با بازدهی بیمارستان در بیمارستان آموزشی سطح سوم
تعهد کارکنان و ارتباط آن با بازدهی بیمارستان در بیمارستان آموزشی سطح سوم

عنوان انگلیسی: Employee engagement and its relation to hospital performance in a tertiary care teaching hospital

سال نشر: ۲۰۱۵

نویسنده: Srinivas Goud Bulkapuram , Laxmitej Wundavalli , Kanthi Sagar Avula , T Reddy K

رشته های مرتبط: مدیریت ، بهداشت درمان

تعداد صفحه فارسی: ۱۸ – تعداد صفحه انگلیسی: ۹

شناسه: ۱۰.۵۴۳۰/jha.v4n1p48

دانشگاه: Kamineni Hospitals, L.B. Nagar, Hyderabad, India

نشریه: Journal of Hospital Administration

شاخص اعتبار نشریه

چکیده

مقدمه: از کارکنان ارگان های مدرن انتظار می رود که اکتیو باشند، ابتکار عمل نشان دهند، و برای پیشرفت های حرفه ای خود مسئولیت نشان دهند و به استانداردهای عملکرد با کیفیت بالا متعهد شوند. منابع انسانی در مراقبت های بهداشتی یکی از اجزاء کلیدی است که به ندرت قابل دسترسی است و نیاز است تا در یک راه مؤثر استفاده شود. ارزیابی تعهد کارکنان و تشخیص نواحی کلیدی برای بهبود محیط کار مهم است تا بتوان مراقبت به موقع و سریع عرضه کرد.

روش ها: یک مطالعه ی مقطعی در انیستیتو علوم پزشکی Nizam هند، در سال ۱۳-۲۰۱۲ انجام شد، که شامل تمامی کارکنان دائمی انیستیتو، به جز کارکنان گروه IV بود. اندازه نمونه ی لازم ۲۸۶ محاسبه شد. پروفرم نیمه ساختاری اجتماعی-جمعیت شناختی طراحی شده بود. بررسی تجربه کارکنان استفاده شده در این مطالعه، بر پایه ی مدل کیفیت مراقبت های بهداشتی محیط کار انجمن بیمارستان انتاریو بود. نمرات تعهد در دسته های پایین، متوسط و بالا طبقه بندی شد. انالیزهای همبستگی برای تشخیص ارتباط بین نمره تعهد و دو نتیجه: محیط کار بیمار محور (PCWE) و فرهنگ ایمنی بیمار (PSC) انجام شد.

نتایج: میانگین تعهد کارکنان در بیمارستان مطالعه شده ۹۸/۲۰ (۱۵/۳(SD= بود که در سطح متوسط قرار گرفت. %۶/۴۰ از کارکنان در گروه کم تعهد بودند، %۹/۳۹ در گروه با تعهد متوسط و % ۵/۱۹ در گروه با تعهد بالا بودند. نمره میانگین PCWE 78/22 (19/3SD=) و میانگین PSC،۶۲/۲۱ (۹۹/۳SD=) بود و ارتباط مثبت و چشمگیری بین تعهد کارکنان در مقابل PWCE و تعهد کارکنان در مقابل PSC وجود داشت.

نتیجه گیری: این مطالعه ارتباط معنا داری بین تعهد کارکنان و شاخص های کلیدی بیمارستان، PCWE و PSC نشان داد. انالیز بیشتر داده ی مطالعه تعهد برای ازمودن جهت گیری ارتباط و تعیین تغییر در ارتباط آنها نسبت به زمان مورد نیاز است. معیار ملی برای چنین اندازه های منتج نیازمند توسعه هستند تا بیمارستانها در سراسر کشور را به ارزیابی و مقایسه ی محیط کار قادر سازد.

Abstract

Introduction: Employees in modern organizations are expected to be proactive, show initiative, and take responsibility for their own professional development and to be committed to high quality performance standards. Human resource in healthcare is one of the key components which is scarcely available and needs to be utilized in an efficient way. Assessment of employee engagement and identifying the key areas for work place improvement are important to be able to deliver timely and quality care.

Methods: A cross-sectional survey was conducted at the Nizam’s Institute of Medical Sciences, India, in the year 2012-13, that included all the permanent employees of the institute except class IV employees. The required sample size was calculated as 286. A semi structured socio-demographic proforma was designed. Employee Experience Survey used in the current study is based on Ontario Hospital Association’s Quality Healthcare Workplace Model. Engagement scores were categorized into low, medium and high categories. Correlation analysis was done to identify the association between engagement score and both the outcomes: patient centered work environment (PCWE) and patient safety culture (PSC).

Results:

The mean employee engagement score in the study hospital was 20.98 (SD = 3.15) which falls in the medium level. 40.6% of employees were in low engagement group, 39.9% were in medium engagement group and 19.5% were in high engagement group. The mean PCWE score was 22.78 (SD = 3.19), and mean PSC was 21.62 (SD = 3.99) and there was a positive and significant association between employee engagement vs. PWCE and employee engagement vs. PSC.

Conclusion:

The study shows a significant association between employee engagement and the key hospital outcomes, PCWE and PSC. A further analysis of the engagement survey data is required to test the direction of association and to determine the change in their relationships with respect to time. National benchmarks for such outcome measures need to be developed to enable the hospitals nationwide to assess and compare the work environments.onwide to assess and compare the work environments.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

employee engagement and its relation to hospital performance in a tertiary care teaching hospital_1676109752_59255_11581_1787.zip0.66 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت

کد لودینگ سایت